Communicatieplan
Een communicatieplan kan inzicht bieden in de situatie en beschrijft onder andere de doelgroep, doelen, strategie, boodschap en de te gebruiken publiciteitsmiddelen. In dit artikel vindt u meer informatie over de verschillende elementen van een communicatieplan.
Huisstijl en logo
Voor de herkenbaarheid van de organisatie is het van belang een eigen visuele identiteit te ontwikkelen zoals een eenduidige huisstijl en herkenbaar logo. Zo krijgt de organisatie een herkenbaar ‘eigen gezicht’. Goed en consequent gebruik van deze huisstijl zorgt voor maximale herkenbaarheid en een sterk en eenduidig beeld. Lees in dit artikel hier meer informatie over.
Social media
Omgaan met de media
(Digitaal) Drukwerk
Ontwikkelen van een site
Interne communicatie
Interne communicatie is de planmatige, formele communicatie tussen alle belanghebbenden binnen een vrijwilligersorganisatie dat gericht is op het bevorderen van betrokkenheid en motivatie. Werken met vrijwilligers betekent werken met mensen die enkele uren per week aanwezig zijn. Van belang is een goede interne communicatie om alle vrijwilligers te bereiken. In dit artikel meer informatie over communicatie met uw leden.